Bedrijven

Ons kantoor verzorgt de administratie van bedrijven in verschillende sectoren. Hierbij kunt u denken aan bedrijven in de detailhandel, zakelijke dienstverlening, medische dienstverlening, bouwbedrijven, horecabedrijven etc.

Bedrijfsadministratie

Wat kunnen wij voor u betekenen met betrekking tot uw bedrijfsadministratie?

  • Kas-Bank-Giro-administratie: het inboeken van kas-, bank- en giromutaties
  • Het verzorgen van uw aangifte omzetbelasting
  • Het opstellen van jaarcijfers en eventuele tussentijdse cijfers

Salarisadministratie

Hierbij kunt u zelf bepalen welke werkzaamheden u zelf wilt verrichten en welke u door ons kantoor wilt laten verzorgen. U kunt hierbij denken aan het opstellen van contracten, het verzorgen van ziekteverzuimmeldingen, het bijhouden van vakantiedagen en het uitbetalen van salarissen.

Wij verzorgen de voorkomende werkzaamheden o.a. de salarisstroken en de aangifte loonheffing.

Inkomstenbelasting

Het verzorgen van uw aangifte inkomstenbelasting werkt bij ons kantoor als volgt:

Wanneer u alle benodigde gegevens verzameld heeft, kunt u deze bij ons aanleveren.  Vervolgens worden uw gegevens bij ons op kantoor verwerkt. Na verwerking ontvangt u van ons een uitnodiging en bekijken en bespreken wij de concept gegevens.  Wij zorgen er vervolgens voor dat de aangifte elektronisch wordt verzonden naar de Belastingdienst. Wanneer u de aanslag ontvangt van de Belastingdienst vragen wij u ter controle een kopie van deze aanslag.

Omzetbelasting

Op basis van  door ons verwerkte administratie kunnen wij uw aangifte omzetbelasting verzorgen.

Afhankelijk van uw situatie verzorgen wij maandelijks, per kwartaal of jaarlijks uw aangifte omzetbelasting. Uw aangifte omzetbelasting wordt door ons kantoor elektronisch verzonden naar de Belastingdienst. Vervolgens ontvangt u van ons een uitdraai van de verschuldigde omzetbelasting. Mocht de Belastingdienst naar aanleiding van de ingediende aangifte vragen hebben, dan zullen wij deze voor u afhandelen.

Vennootschapsbelasting

Als het jaarrapport compleet en besproken is met de ondernemer dan verzorgen wij de aangifte vennootschapsbelasting en de deponering van de jaarcijfers  bij de Kamer van Koophandel.

Jaarrapport

Aan de hand van de door u of door ons kantoor gevoerde bedrijfsadministratie wordt het jaarrapport opgesteld.

Dit jaarrapport vormt dan weer de basis voor de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. In de meeste gevallen wordt door ons het jaarrapport in concept opgesteld. Na bespreking van het concept jaarrapport ontvangt u het definitieve jaarrapport. Indien wettelijk vereist verzorgen wij aansluitend de deponeringsstukken ten behoeve van de Kamer van Koophandel.